هویت سازمانی
طراحی هویت سازمانی یکی از مهمترین فعالیتهایی است که یک شرکت برای تبلیغات خود باید انجام دهد زیرا هیچ شخص و شرکتی بدون هویت معنا و اعتبار ندارد و باعث میشود که کاربران فکر کنند مشکلی در آن شرکت وجود دارد که هویت درستی از خود به نمایش نگذاشته است.
منحصر به فرد بودن:
تمامی شرکتها یا سازمانها یک هویت طراحی می کنند تا محصول آنها از محصولات مشابه قابل تشخیق باشد و کاربران بتواند با اعتماد کامل محصول مورد نظر خود را بخرند به همین خاطر هر نشان و هویت سازمانی باید روی محصول وجود داشته باشد به طوری که کاربران بتوانند به راحتی آن را در هنگام خرید مشاهده کنند.
ثبت هویت سازمانی:
شما باید حتما بعد از طراحی هویت سازمانی آن را در دفتر اسناد رسمی کشور ثبت کنید که اگر کسی از ان استفاده کرد بتوانید ادعا کنید که این هویت برای شما بود و محصولات فروخته شده تغلبی هستند و در مورد ثبت هویت هم همیشه کسی که زودتر لوگو و نشان خود را ثبت کند موفق تر است مثل کسی که 10 سال پیش هویت سازمانی و فروشگاهی دیجیکالا را ثبت کرد به راحتی می تواند از هر کسی که چنین اسمی روی کالای خود بزند ادعا خسرات کند.
انجام تبلیغات برای شناساندن هویت سازمانی به مردم:
بعد از طراحی هویت سازمانی بسیاری از کاربران ادعا می کنند که حالا که ما برای خود هویت سازمانی ساخته ایم چرا هنوز هم کاربران و مردم ما را نمیشناسند؟
جواب کاملا مشخص است برای اینکه تبلیغات نکرده اید شما هر چه قدر هم که هویت و لوگوی زیبایی از خود ساخته باشید بدون تبلیغات و تکرار کاربران به راحتی هویتتان را از یاد خواهند برد.
طراحی گرافیک یک فرآیند خلاقانه است که تکنولوژی و هنر را با هم تلفیق می کند تا بین ایده ها ارتباط برقرار شود. طراح با مجموعه ای از ابزارهای ارتباطی متنوع سروکار دارد تا پیامی را از فرستنده به مخاطبان آن منتقل کند. ابزارهای اصلی در این کار، تصاویر و تایپوگرافی هستند.
اولین چیزی که در نگاه اول، کسب و کار شما رو معرفی میکند طراحی گرافیک است. لوگو، کارت ویزیت، سربرگ، بسته بندی محصول و … اولین چیزهاییست که مردم برای اولین بار با دیدنش کیفیت کارتان را قضاوت میکنند. درواقع یک طراحی گرافیکی خوب و حساب شده است که میتواند شما را به موفقیت نزدیکتر کند.