http://fabit.ir/wp-content/uploads/2017/03/logo123-fabit.ir_.png

گروه علم و فناروی فابیت

گروه علم و فناوری فابیت گروهی فعال در عرصه مجازی، با توانایی ویژه در طراحی و توسعه کسب و کار اینترنتی

info@fabit.ir

09119102744

09117366649

 

پشتیبانی فناوری اطلاعات از مدیریت ارتباط با مشتری

it-support-for-crm

پشتیبانی فناوری اطلاعات از مدیریت ارتباط با مشتری

پشتیبانی فناوری اطلاعات از مدیریت ارتباط با مشتری

اطلاعات این امکان را به شرکت می دهد تا به کمک بهبود فرایند و برتری عملیاتی از مزایای فن آوری بهره مند شود. همچنین توانایی شرکت برای اضافه کردن، ویرایش، و حذف کارکردهای تجاری را با اثرات سوء کم بر روی برنامه های موجود گسترش می دهد یا محدود می کند.

شرکتها به طور مداوم به دنبال فرصت برای حل مشکلات تجاری خود و پاسخ بهتر و سریعتر به تغییرات بازار هستند [۱]. با جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده های جمعیت نگاری و رفتاری مشتری، شرکت ها ارتباطات خود با مشتریان را بهبود می بخشند، استراتژی ها و فعالیت های بازاریابی را افزایش می دهند، کانال های توزیع مناسب را انتخاب می کنند، و از مشتری پشتیبانی نموده و به وی خدمات مؤثر ارائه می کنند. مدیریت مؤثر ارتباط با مشتری موجب می شود شرکت ها مشتریان با ارزش را شناسایی کنند، دانش بسیار مهم در مورد آنها را بدست آورده و جمع آوری کنند، و ارزش مشتری بیشتری را ایجاد نمایند  [۲]، اما این کار مستلزم ادغام یکپارچه عملکردها و عملیات تجاری است، و اثر آن بستگی به توانایی شرکت برای جمع آوری و یکپارچه سازی داده ها در مورد مشتریان و رفتار آنها، انجام پردازش دقیق و تجزیه و تحلیل داده ها، و انتشار این اطلاعات و دانش در سراسر سازمان دارد. از طریق  فناوری اطلاعات، شرکتها می توانند صمیمیت مشتری خود را بهبود بخشند، تغییرات بازار را پیش بینی کرده و دوشادوش آن بمانند، هزینه ها را کاهش دهند، فروش را افزایش دهند، و رضایت و وفاداری مشتری را پرورش دهند.

 

منابع:

۱- S. Jayachandran, S. Sharma, P. Kaufman, P. Raman, The role of relational information processes and technology use in customer relationship management, Journal of Marketing 69 (4), 2005, pp. 177–۱۹۲.

۲- W. Reinartz, M. Krafft, W.D. Hoyer, The customer relationship management process: its measurement and impact on performance, Journal of Marketing Research 41 (3), 2004, pp. 293–۳۰۵.

فابیت

دیدگاه خود را درمورد این مقاله بنویسید...

اولین نفری باشید که دیدگاه میگذارد!

اطلاع از
avatar
wpDiscuz