http://fabit.ir/wp-content/uploads/2017/03/logo123-fabit.ir_.png

گروه علم و فناروی فابیت

گروه علم و فناوری فابیت گروهی فعال در عرصه مجازی، با توانایی ویژه در طراحی و توسعه کسب و کار اینترنتی

info@fabit.ir

09119102744

09117366649

 

اثرات رقابتی اثر و درک آگهی بر افکار آگهی (تبلیغات)

تبلیغات

اثرات رقابتی اثر و درک آگهی بر افکار آگهی (تبلیغات)

اثرات رقابتی اثر و درک آگهی بر افکار آگهی (تبلیغات)

مطالعات متعددی اذعان داشتند که یک متن آگهی می‌تواند به ارزشیابی‌های آگهی اثرگذارند. (بروک و ادل ۱۹۸۹، هاستک و اولسون ۱۹۸۹، کلر ۱۹۹۱، سینگ۱۹۸۷، یی۱۹۹۰) پاسخ های ادراکی نتیجه فرآیند هشیارانه عوامل اجرایی خاص در یک تبلیغ هستند (مثلاً مفهوم اجرا، کپی، شیوه ارائه و غیره) و افکار و ایده‌هایی که پیامهایی متقاعد کننده دارند(staymon,Brown1992) تشکیل پاسخهای ادراکی یک فرآیند مهم را منعکس می‌کند که منجر به تغییر افکار می‌شود.

علاوه بر آن متن تبلیغاتی می‌تواند واکنشهای موثر خواننده را تولید و وارد کند. ممکن است احساسات خیلی سریع برانگیخته شوند (zajonc1980) اما ممکن است برفرآیند نهایی تاثیر بگذارد.

(Gardner1985 ) وقتی القا رخ می‌دهد، اثر را می‌توان بر افکارش درمورد یک آگهی منتقل کرد. (Mackenzie 1986) تحقیق در روانشناسی نشان داد که واکنشهای موثر می‌توانند بطور اتوماتیک توسط تنها حضور یک شی مطرح شوند. و این واکنشهای موثر بر تصورات نهایی و ارزیابی ها اثر می‌گذارند. (Fazio 1986  )

 به هر حال، گرچه پاسخهای موثر و ادراکی متفاوت هستند هر دو برابر Aad اثر می‌گذارند و جدا نیستند  Lutz, Burke, Edell 1989) 1986) مثلاً یک تصویر جذاب دریک آگهی می‌تواند احساسات خوب خود را به آگهی به محض مشاهده آن برانگیزد. با احساس خوب، فرد به آسانی به تصویر قضاوت کرده و آنها به یاد می‌آورد. احتمالاً برای پردازش اطلاعات تبلیغاتی بیشتر برانگیخته می‌شوند. به نوبه خود پاسخهای ادراکی و موثر ارزیابی آگهی را تعیین می‌کنند. بعلاوه yoon , Homer (1992) دریافتند که روابط مستقیم و غیرمستقیم بین پاسخهای احساسی وAad وجود دارند. به عبارت دیگر پاسخهای احساسی Aad ازطریق Cad  مستقیم و غیرمستقیم اثر می‌گذارند. بنابراین پیوستگی بین پاسخهای ادراکی و موثر وجود دارد اما در الگوی واسطه دوتایی بررسی نشده‌اند. علاوه بر آن هیچ آگهی در خلاء وجود ندارد و با آگهی‌های دیگر رقابت می‌کند. پس یک درک کلی مصرف‌کننده از آگهی‌ها دیگر ممکن است بر افکارش در آگهی اصلی تاثیر بگذارد (۲۰۰۲ laroche).

منبع: Modir123.com

فابیت

دیدگاه خود را درمورد این مقاله بنویسید...

اولین نفری باشید که دیدگاه میگذارد!

اطلاع از
avatar
wpDiscuz